Världens bästa kaka

Förra helgen så gick alltså min kräftskiva av stapeln, väldigt lyckad tillställning med en massa trevliga människor och god mat. Men framförallt ljuvlig efterrätt, kladdkaka i tre varianter! Min favorit var helt klart kladdkaka deluxe med ett kolatäcke, så god att den fick göras om igår kväll. Tänker sträcka mig så långt som att säga att kladdkaka är världens bästa kaka, alltid lätt att göra och alltid väldigt god, men det bästa av allt med den är ändå att den innehåller choklad eller kakao och det i massor.

Får dock alltid lite lite lite dåligt samvete när jag bakar kladdkaka, det här var ingen lightvariant heller direkt. En massa smör, socker och så lite grädde uppe på det.

Blev då väldigt glad när jag läste på Aftonbladet imorse att choklad är bra för hjärtsjuka, eller snarare är det väl antioxidanterna i kakao som är bra. Nu är jag inte hjärtsjuk men tänker ändå hävda att lite (eller mycket) choklad måste vara bra för de flesta. Så därför tänker jag med gott samvete fortsätta äta av min kladdkaka i helgen.

Men innan jag får ta helg och mumsa kladdkaka blir det ett ryck med de sista lönerna här.

Ha en underbar helg och se till att baka en kladdkaka vet ja!

/// Ida-Maria








 


Kommentarer
Postat av: Carina

Hej där!

Man kan väl inte berömma en kola-kladdkaka sådär mycket utan att lägga ut receptet!!??!!?? Kom igen nu, vi är fler som vill baka "den godaste" kladdkakan!

Ser fram mot ett recept....

Ha en riktigt skön helg!

Carina

2009-08-14 @ 12:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0