Snart är julen på ingång

Sitter och njuter av ett glas härlig julmust. I vanliga fall brukar jag hålla mig längre innan jag dricker årets första julmust, men när nu vår lunchrestaurang i huset erbjöd det som dryck kunde jag inte låta bli. När jag nu sitter och njuter av julmusten slår det mig att det inte alls är långt kvar till jul och framförallt inte långt kvar till advent. Nu får jag börja tänka på vilka dukar som måste tvättas och om det är några gardiner som ska sys innan pyntning till första advent. I helgen ska vi på årets första julmarknad för att börja bygga upp stämningen, vi har även en resa inplanerad till Köpenhamn och Tivoli i december.

Och sen kommer vi till det bästa av allt, eller nästan.... efter tomten kanske, julbord. Alla dessa härliga dagar med totalt frosseri i hemmalagade julrätter. Ska jag vara ärlig hör jag till dem som gärna väntar med julmaten till själva julafton men får jag en chans till att äta julbord med mina härliga kollegor och våra underbara kunder och deras assistenter tackar jag ju inte nej. Så det är en glad och hungrig som i början på december styr färden mot Malmö för att där äta julbord med VH-gänget ifrån region syd. Se till att anmäla dig du med!

Hur mysigt det än är att sitta och drömma sig bort till jul med alla dess ljus, godsaker, paket och mys så har vi en lönekörning att få iväg denna månad så det är nog bäst att jag sätter fart med den nu.

Ha en härlig helg och se upp, det är ju faktiskt fredagen den 13:e idag!

// Ida-Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0