Tillbaka efter semester

Får börja med att be om ursäkt för att mitt inlägg är en dag försenat, glömde helt av det igår i glädjeyran av att vara tillbaka på jobbet.

Jag hade en väldigt skön semester i soliga och varma Egypten, vi hade ungefär 33 grader i luften och ca 25 grader i vattnet. Så vädret kan jag absolut inte klaga på, helt fantastiskt. Var oerhört skönt att ha semester nu när höstmörkret verkligen smyger sig på här hemma, bara sen vi åkte har det gått snabbt här i Halmstad. Knappt ett löv kvar på träden och mörkret smyger sig på allt tidigare. Fast det ger ju mig en bra anledning att tända en massa ljus och krypa upp i soffan och mysa i höstmörkret.

Något som slog mig när jag var i Egypten, Sharm El Sheikh närmare bestämt, är att Sverige ändå har kommit en bra bit på vägen i handikappanpassning av många anläggningar. Vi besökte en stad där trottoarkanten var ca 30 cm hög och inte en nedsänkning eller ramp i sikte. Vårt i övrigt fina hotell bestod till stor del av trappor, visst fanns det små vägar att ta istället men då fick du åka runt hela anläggningen och åka bakvägen. Så jag tycker att Sharm El Sheikh har mycket att önska i handikappsanpassning.

Jag tajmade verkligen in min semester bra, åkte direkt efter en lönekörning och kom tillbaka mitt i en, så det är bara att arbeta på och plöja vidare i högen med löner som ska göras här idag.

Ha en härlig dag // Ida-Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0