Avundsjuka

Nej då, inte är vi avundsjuka. Inte jag i alla fall. Om andra har det bra är jag också nöjd. Jag unnar mina medmänniskor det.... Avundsjuka är en märklig sjuka. I viss mått tror jag att det är bra. Ser man någon som lyckats med något kan man bli avundsjuk och använda det som bränsle för att själv försöka uppnå något bra. Visst kan det bli negativt om det går överstyr. Det blir dumt om man blir arg på den man är avundsjuk på, de har ju oftast inte gjort något fel.

Nu är det så att Ida-Maria är på semester i främmande land med sol och bad i stora lass. 2 långa veckor ska hon vara borta och gotta sig på stranden. Vi får se om hon bjuder på en redovisning av resan här i bloggen när hon kommer tillbaka.

Visst hade jag gärna åkt på solsemester nu när någon form av vinter närmar sig med stora steg och solen inte riktigt vill titta fram längre. Samtidigt vet jag ju att det någon gång är jag som åker på semesterresa och någon annan som är kvar på jobbet.

Så tänker man ju tyvärr sällan just när en kollega eller vän sticker iväg på roliga resor!

/Thomas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0