Stora städdagen

Idag har jag varit duktig, en riktig städtant minsann! Det hela började med att min dator behövde startas om, då passade jag på att damma av skrivbordet. När jag fick ett rent och fint skrivbord såg jag hur smutsigt resten av rummet var så det var bara att fortsätta. Hittade de mest otillgängliga ställena att städa på som bildbevisen visar. Men nu har vi rent hus igen!

 

Igår skickade vi den stora lönefilen till banken så att alla kan få lön på måndag, dagarna efter att vi skickat filen är oftast ganska lugna. Då passar vi på att till exempel städa kontoret. Vi har även då tid med att "städa upp" i våra egna högar på skrivbordet, helt enkelt de saker som blivit bortprioriterade under lönekörningen. Så nu börjar vi komma i fas igen lagom till helgen. Är alltid skönt att gå hem för helgen när man känner att skrivbordet är rent och planeringen för nästa vecka är klar.

Ha en jätteskön helg och njut av den härliga höstsolen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0